Svensk mentalitet verkar bygga på, det som är jobbigt orkar man inte engagera sig i. Det som skrivs och sägs i media måste antingen vara sant eller precis raka motsatsen, det kan inte vara sant, då får den/de skylla sig själva.

Det som är bra med just bloggandet är att gemene man får uttrycka sig med egna ord och upplevelser, utan att bli censurerade eller korrigerade i text för att bli intressant.

Jag brinner för två ämnen nämligen rättsväsendet och den sociala biten och båda har jag egna erfarenheter av.
Händelser man inte tror existerar för det är bara några få procent av befolkningen som råkar ut för det.
– Nej, jag skriver inte för att beklaga mig, snarare tvärt om JAG inser hur mycket som är fel och det borde till en förändring. Jag bryr mig som medmänniska!

Senaste åren har jag också genom websidor och nu alla bloggar kommit i kontakt med mängder av människor som lever ett liv som inte kan anses vara med livskvalitet. De berättar sina historier och versioner om livsöden och jag har ingen som helst anledning att betvivla det jag läser, ty inget förvånar mig längre.

Det enda som förvånar mig numera är att våra politiker och andra styrande lever så långt ifrån verkligheten idag att en mening som – har mottagit men ej förstått, borde stå som deras slogan.

Vi går mot val – men i ärlighetens namn, vill du ha den politik som förs fram idag? Hänger våra politiska partier, våra lagar och regler med i samhällsutvecklingen?

Nej inte i min värld, därför kan jag inte heller stödja något parti förrän  den dag de kan ge ett ärligt svar på mina frågeställningar och konstateranden. Men det gäller också att de poliska budskap förs fram också hålls, inte bara i ord utan också i handling som om de skulle sätta sitt namn och person i pant.
För just detta att göra fel osv. tycks belönas med annat högavlönat arbete. Våra förtroendevalda och andra styrande i samhället är de enda som inte tycks behöva följa lagar och regler som oss andra.