Egentligen är jag totalt ointresserad av politik, ja det vill säga jag vill inte klassas i en färg, för jag har ingen färgtillhörighet. Jag kallar det för regnbågen. För än så länge så har inget parti en syn på en helhet som jag efterstävar att ett samhälle bör ha för att vara och fungera.

Som alltid, när det är valtider så lovas det till höger och vänster om olika förbättringar, allt för att vinna röster. Men tänk efter kära medmänniska – Hur mycket av löftena infrias? Ofta blir det dessutom på bekostnad av något annat viktigt.
Hur många gånger får vi dessutom inte uppleva att när man infört någon positiv förändring så upptäcker man efter ett tag att det blev katastof i någon annan utgiftspost och vips så utför man någon skattehöjning eller annan negativ effekt. Detta för att man inte varit förutseende nog innan löften eller inte hållit sig till hela sanningen.

Varför ska det finnas färger som går till höger eller vänster. Vore inte idealet att oavsett partitillhörighet, blanda friskt med de människor som tänker lika och strävar mot  samma håll.

Att vi får rösta på personer, vem vi, folket vill se som stadsminister, ja och även på övriga ministerposter. Idag verkar det mest som man helt enkelt måste tycka lika i precis allting som partledaren och närmast sörjande bestämt. Det tycker inte jag är demokratiskt!