Finns det någon som ens tror på våra politikers ord?

Jag tycker kvällens partiledardebatt i Tv visade att man bryr sig föga om oss väljare som människor utan enbart som potentiell röst.

Jag anser att, rösta på trams är detsamma som att erkänna att jag accepterar att bli behandlad som mindre vetande. Men hallå alla partiledare – Jag ÄR fullt kapabel att tänka själv, och nog inser jag att Ert svammel och pajkastning mot varandra inte innehåller ett endaste konkret förslag eller åtgärd för att få till förändringar och förbättringar i samhället.

Varje fråga vi fick chansen att fråga, är väl förberedd. Ni har själva valt bland frågor Ni vill svara på och har säkerligen haft någon som skrivit ner något bra svar.
Men svarade Ni egentligen på frågorna?

Jag skulle väldigt gärna ha velat haft ett konkret svar på frågan HUR ska jag kunna leva på 5000 kr i månaden. – Ingen av Er gav svaret utan svamlade runt omkring.

Frågor av vikt som är väldigt viktiga för många väljare – dessa undviker Ni! Men VI märker det lika tydligt som att Ni byter ämne.

Klart det är enkelt att svara på frågor som är förberedda, klart det är lätt att hålla tal, när Ni bara uttalar Er om det Ni själva vill.

Nej era korståg land och rike runt är inte annat än ett spel för gallerian, för hur ofta infriar Ni några löften?

Spelar ingen roll vilket parti som kommer till makten, samma skrot och korn allting, för om det inte lyckas så skyller man på föregående regering – med så pass insatta är Ni väl i politiken att Ni håller reda på hur landet styrs?