Man bor i ett land uppbyggt på den ena idiot skatten efter den andra. Men nu jädrar har självaste EU planer på att införa en ny skatt nämligen på SMS och e-mail!

I en artikel på idg.se kan man läsa ”För att täcka EU:s förändrade finansiering som utlovats inom ett par år diskuteras nu flera olika lösningar. Beskattning av sms och e-postmeddelanden är ett förslag”

Idioti, säger jag! Av vilken anledning ska de dra nytta av vad någon annan byggt upp? dessutom betalar jag redan internetavgift för att nyttja den teknik som finns.

Lika idiotiskt som Tv- licens, varför ska jag betalar något jag inte nyttjar, dvs. det utbud som Tv- avgiften avser. Jag betalar redan till den som levererar mina tv program.

Sen kan man då ifrågasätta hur ska de kunna räkna ut fakturan på detta? Är det upp till mobil och internetleverantören att hålla reda på hur många sms och e-mail jag skickar? Vem ska betala kostnaderna för det då?


Snacka om att ‘storebror ser dig’ – den personliga integriteten är ingenting värt längre.

Däremot kunde man ägna tid att söka reda på alla förbaskade spammare och låta dessa betala.

Nej jag säger som Miljöpartiet – Det är dags att gå ur EU

bloggar om: , , ,