Reinfeldt påstår i sitt jultal att de vann valet för att de borgerliga ringat in de relevanta samhällsproblemen.

Jag håller inte med, de vann för att människor har tröttnat på den politik som förts, men idag tror jag många väljer ångrar att de röstade borgerligt.

Vad jag förstår av artikeln om Reinfelds jultal så handlar det mest om att fånga in de invandrare som känner sig utanför.
Jag påstår att det är minst lika många svenskar som känner ett enormt utanförskap genom att vara arbetslös, pensionerad eller sjukskriven.

I början av året ska han tillsätta en grupp rådgivare för att få hjälp med problemen. Han vet ännu inte vilka det blir men säger
”- Det ska vara människor som vet att alla inte har det bra i Sverige. Som ser och förstår utanförskapet och kan föra fram lösningar till hur vi ska bryta det, sade han. ”

Jag kan nog garantera att det inte kommer att bli varken du, jag eller någon annan som lever i och har insikt i problematiken.

Sökord på bloggar : , , ,