Jag roade mig med att titta på vad bloggare använder för olika sökord och eftersom jag nu bloggar på wordpress så sökte jag där i deras sv.wordpress.com.

Jag blev en ening förvånad vilka ord som blev listade

Allmänt Bilder Blogg Bloggning och bloggosfären Böcker Drifter Jimmy Wales Konst/Kultur Musik Mänskliga rättigheter Nyheter Politik Portfölj Psykiatri Sjukdomar Sökmotorer Vardag Vetenskap Wikipedia Aftonsörja Biopolitik Familj Julen Mutation Nomadtänkande

På Knuff, så ökar ord som:

nyår
skinka
göta kanal
janssons frestelse
da vinci koden
britney spears
marilyn monroe
carl bildt

Medan det på bloggar.se är ord som

jul politik julafton julklappar god jul james brown musik alliansen bloggosfären film barn socialdemokraterna regeringen foto media tomten humor tv facket svt moderaterna religion samhälle usa mellanöstern katolska kyrkan julen carl bildt kollektivavtal spel internet svenska kyrkan soul kalle anka centern böcker

och slutligen på intressant.se är det temana

jul politik socialdemokraterna god jul alliansen facket usa julafton bloggosfären kollektivavtal fredrik reinfeldt rykten blockad religion film samhälle

Detta var ett inlägg i onödigt vetande, såvida man inte vill använda samma nyckelord som andra.🙂

Håller man musen över orden så kommer det också fram hur många som bloggar i ämnet.

Andra bloggar om: , , , , , ,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~