Det har blivit en väldans debatt om att Linda Skugges barn fått ett modersmål på en finare restaurang.

Idag frågar hon öppet, Är jag verkligen så äcklig?. Jag var inte närvarande så jag kan inte uttala mig hur det såg ut när hon ammade. Men jag har själv ammat fyra barn lite var stans, så var det annorlunda förr?
Nu tillhör jag visserligen ingen kändisgrupp och jag skulle med all säkerhet bli diskriminerad redan vid bokningen av ett bord på en innerestaurang eller på någon av kändis krogararna. Inte heller tror jag att någon skulle skriva om mig eller skicka en massa hat mail om de såg mig amma på en offentlig plats.

Jag tycker debatten är märklig för jag ser framför mig en diskret ammande mamma, som i mitt fall skulle ha en liten filt som dolde amnings regionen. Så vem skulle störas av det?

Jag tycker det är mer märkligt att ingen reagerar på, ( vilket jag fullständigt tappar aptiten av ) när människor inte har tillstymmelse till bordsskick, smaskar med öppen mun och man ser hur maten tuggas sönder allt medan de pratar, för att inte nästa stund lassa in en stor tugga igen. Människor som rapar högt, snyter sig vid matbordet och annat som jag sätter äckel stämpel på.

Jag är absolut inte pryd av mig, men kan inte låta bli att undra över de som tycker det är äckligt med diskret ammande mammor. Hur reagerar ni över alla kvinnor som mer eller mindre blottar sin kropp i nästan obefintlig klädsel vid matbordet eller ändå värre, hur ofta ser man inte mer eller mindre grovhångel på krogarna.

Människor är en märklig art, som ofta vänder kappan efter vinden.

Sökord om: , , ,

Läs något intressant 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~