Ströläser runt bland bloggare, hamnar på Hedgehog som har gjort en lista på året som gick. Inser med ens att jag är så ute som man kan bli, jag är nog både för gammal och ointresserad av att hänga med i svängarna. Jag sitter nog mest som tjuren Ferdinand men utan någon korkek.

Så min lista skapar jag endast som en varningssignal till mig själv, hur ‘insnöad’ jag är. Det kanske ger mig några mål inför 2007. Nyårslöften ger jag aldrig, för jag vägrar att lova något jag inte vet om jag kan hålla.

Nyhet: Det har det varit många under gångna året, jag vet inte vilket jag ska sätta som störst. Rymdresan var jag inte ens intresserad av, det var ju ingen förstagångs förteelse. Att en svensk var med, var väl kanske kul och möjligtvis skulle det väl då vara att han bloggade eller var det chattade och höll kontakt med omvärlden.
Sen har det varit en massa politikers misstag, vilket mest bara bevisat att man förlåter och ger andra topp jobb som ‘straff’
Nej, det får nog bli regeringsbytet, ett ämne jag tror kommer att leva i berg och dal bana hela 2007.

Skvaller: Nej usch så ointressant, blir enbart bara trött på alla rubriker. Måste man engagera sig i sådant för att ha koll?

Maträtt: Önskar jag hade en kock, jag är väldigt slarvig med maten. Men grillat kött går alltid ner och så har jag fått förkärlek till kryddstarka  wookade tigerräkor.
Dryck: Har det blivit alldeles för mycket av detta år i mitt tycke ( utifrån vad jag är van vid ), vita box viner är livsfarligt lockande till smådrickande där de står. Men å andra sidan är det många som dricker öl och vin till maten och det gör inte jag.
Plats: Borta bra men hemma bäst, borde jag säga. Jag kommer aldrig i väg någonstans dit jag vill. Men nu har jag hållit på i tre år och vill åka till Thailand, jag får väl hoppas jag hittar någon reskompis nästa år. En inbjudan till Australien vore inte heller helt fel. I övrigt har jag inte så stora önskningar, finns det något bättre en vatten, en ö  och stillhet?

Vardagsmys: Varje kväll, skumbad och eteriska oljor, levande ljus och soft musik. Massagebordet står tyvärr oanvänt, ibland önskar jag att man kunde klona sig.

Seger: Kan jag inte påminna mig att jag haft någon, men å andra sidan skam den som ger sig.

Flopp: Det har jag ständiga fast jag viftar bort dem. Men jag får väl säga, gick upp sex kilo istället för ner. Än värre lär det bli om jag ska sluta röka.

Författare: Har aldrig tid att läsa böcker som strö förnöjelse och även om jag läste så håller jag aldrig reda på författare.
Bok: Dr Phils, Livsstrategier kan jag rekommendera.
Film: Jag går aldrig på bio, ser sällan på video heller men jag skulle ändå ha svårt att välja för det finns så många bra beroende på kategori.
Skor: Jo det har jag allt för många och det tar emot att slänga eftersom jag aldrig har slitit ut ett par.

Väska: En praktiskt, där jag får med det mesta, mycket fack med andra ord och färger efter årstid.

Plagg: Skäms, men det är mysbyxor och flanellmorgonrock. Avskyr att behöva ha kläder på mig som sitter åt överallt. Annars klär jag mig efter vad situationen kräver.

Modehändelse: Jaha, där passar jag. Har ingen som helst hum i mode, mer än vad ungarna å det bestämdaste påtalar. Men har länge undrat, när kommer V jeansen att bli populära igen?

Designer: Är smarta människor med flyt, som lyckas lura ‘jetset’ världen att plaggen har bättre kvalitet om de bär deras namn.

Accessoarer: De ligger på spridda platser i lägenheten.

Artist: Har ingen direkt favorit är ganska mycket allätare, så länge det inte blir opera eller techno dunket som jag får ont i huvudet av.
Låt: Lyssnar på musik efter stämning, men jag fastnar för låtar med ett budskap och mening i.

Hatlåt: Nej sådana lyssnar jag inte alls på. Det finns avstängningsknapp eller byta kanal/spår.

Love-to-hate-kändis: Hata är ett starkt ord, sen är jag inte mycket för kändisar oavsett genre. Fast vore inte ordet love med så skulle jag kunna säga Persson, för hans herrgårdsbygge tycker jag är höjden av nervärdering mot andra äldre människor, som byggt upp detta land och inte har råd att bo kvar i sina hus. Medan han bygger hur stort som helst på ålderns höst till två personer. Inte har han tackat folket för att få råd till det heller.
Irriterande kändis: Alla dessa 15 minuter kändisar som tror att de betyder något. Men jag lägger ingen negativ energi till att bry mig om dem.

Tv-program: Ser mest bara tv på natten  så det är discovery crime, CSI och liknande.

Dokusåpa: Blir lika förundrad varje gång något nytt startar hur människor är så villiga att skämma ut sig för hela samhället. Vart är världen på väg?
– Jo föresten enda underhållningen i det hela är uttagningen i Idol.

Sämsta dokusåpa: Finns det bättre och sämre? Följer dem inte så jag kan inte uttala mig.

Doft: Antar att tvål och vatten inte räknas, personligen så faller jag alltid tillbaka på Elisabeth Ardens Red Door, hur många dofter jag än köper.
Blogg-must-have: Den här frågan förstår jag nog inte riktigt. Trodde den betydde blogg som i bloggar. I övrigt får jag väl säga kaffe och cigaretter då.

Modevision av mig själv inför våren 07: Wow, ja OM jag hade pengar så skulle jag nog fixa både det ena och det andra på min egen kropp, För min egen trivsel. Men ju äldre jag blir destå mindre bryr jag mig, rynkor och skavanker hör till åldern. Så jag har nog ingen modevision om mig själv, såvida jag inte träffar en rik karl som vill styla om mig och det passar in på mina egna önskemål.

Att göra: Oj, ja här finns det massor men tiden räcker aldrig till eller om det är ork och lust. .. Så vad säger man? … Fortsätta blogga? – ja det målet kan jag nog uppnå *s*

Sökord om: , , , , ,

Läs något intressant

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~