Tror jag börjat året som gnällkärring, men jag kan inte låta bli att kommentera och eftersom Expressen är så idiotiskt uppbyggt att man måste vara medlem för att kommentera, så skriver jag hos mig själv.

Vissa gör tydligen allt för att inte bli bortglömd, själv har jag aldrig läst Linda Skugge förut, men tycker hennes namn dyker upp mer och mer så man kan inte undvika det. I morse deklarerar hon på sin blogg att hon har fått halsfluss och därför inte kunnat länka till kolumnisten Hakelius artikel den 30:e Tidigast upp på morgonen vinner. (nej Linda, du var inte uppe tidigast)

Inte för att jag vet vilken tid den skrevs, men Linda var då relativt aktiv den dagen, likväl som att hon igår lyckades deklarera i ett inlägg att hon var sjuk. Så fördröjningen av länkningen beror nog på något annat.

Nej jag tycker inte synd om Linda, som har fått tillbringa nyårsnatten på en skitig närakut i Upplands Väsby.  Men blir man så plötsligt akut sjuk för störa dem just på nyårsnatten eller kände hon sig kanske utanför i det allmänna nyårsfirandet för att hon inte kunde gå på någon innefest som ammande mamma? Tycker mest hon verkar vara en gnällspik som tänker mer på sig själv än sitt barn eller medmänniskor.

Linda ställer frågor ”Besöket på Löwet visade: Streptokocker, sänka 68. Jag fick penicillin, Amimox.
Nu undrar jag VEM det är som har smittat mig!? Halsfluss är droppburen smitta, dvs smittar inte så lätt. Mina barn är friska. Kan barn vara bärare? Men hur har jag då fått in en droppe i mun/öga/näsa? ”

Jag kan ge ett råd, gå in på t.ex Vårdguiden, så slipper du undra så dumt. Du är inte dödssjuk, trots att du påstår dig ha 40 graders feber, inte sjukare än att du kan skriva blogginlägg i alla fall.
Eftersom du fick penicillin så är det förmodligen den bakteriella varianten du fått, med en något förhöjd sänka. Eftersom inkubationstiden oftast är mellan 2-4 dagar och även smittar via direktkontakt, alltså så enkelt om du tar någon i handen så är det lätt att smittas.

Föresten, du Linda, som tycks vara på så många möten, har du någon aning om hur många bakterier och virus partiklar som spruta ut genom munnen när man pratar, så i själva verket är det väldigt lätt att bli smittad.

Jag tror inte alla Skugge fans behöver vänta så länge innan hon är på benen och bloggar om sitt…

Sökord om: , , , , ,

Läs något intressant