Nu står man i valet och kvalet, ska man använda gmail eller stänga av Javascript funktionen?

Inte blir det ett lätt val för den okunnige. För varnades det alltid för javascript, numera tycks det användas till det mesta. Man skulle inte ha cockies på, men numera kommer man knappt någonstans om man inte har det.

Här skyddar man sig med brandväggar, spam- och virusprogram på alla tänkbara sätt, men vad hjälper det när man inte begriper det tekniska.

Många bloggar har popup på sina kommentarer alltså har jag fått släppa på det mer och mer. Varför kan inget vara smidigt?

Nu har en säkerhetlucka uppdagats i gmail. Mikrodatorn skriver Bugg i Gmail hjälper dem som skickar skräppost

Jaha, mig har de säkerligen hittat för jag har aldrig haft så mycket spam mail, innehållande allt det där man inte alls vill ha. Inte hjälper det att det fångas upp som spam, jag vill INTE ha in det i mailboxen över huvud taget.

Enligt säkerhetscentret.se så är det någon elak websida som kopierar hela din kontaktlista i gmail genom ett javascript. Nu sägs det visserligen att man måste vara inloggad på sitt gmailkonto för att bli drabbad och då bör man enligt artiklar undvika att surfa på andra sajter samtidigt som du är inne på Gmail. Men vad ska jag göra vid datorn om jag inte surfar?

Så frågan är ska man bara logga in med jämna mellanrum, själv ligger jag alltid inloggad för att direkt se när det kommer mail.
Visserligen har jag inte så mycket kontakter på min gmail, men det är ju retligt ändå om någon av dem blir spammade p.g.a mig.

Vill du läsa orginalsidan på engelska så finns den på Cyberknowledge

Sökord om: , , , , ,

Läs något intressant

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~