Trots titeln kommunikationschef på IOGT-NTO, så såg nog inte Åsa Hagelstedt så nyktert på saken. Ibland undrar man om inte det gamla skämtet ‘Idioter Och Gamla Tanter’ har någon innebörd.

Nåväl gammal är hon väl inte Åsa, men jag tycker ändå det var idiotiskt att gå ut med (o)säkra uppgifter om vad Berghagen har för sig på bensinmacken. Att tycka att porrtidningar är så stort att man måste blogga om, har jag lite svårt att förstå, är det sådan torrdocka i kändisbranchen?

Nu läste jag inte Åsas blogg, men hon tyckte uppenbart det hörde till julens värsta skandal. Fast nu tror jag att om t.ex. jag hade skrivit samma sak, så hade ingen reagerat. Fast som jag tolkat det så uppgav Åsa att hon också var sambo med Vänsterpartiets ledare Lars Ohly. Då är det nog lite osmart att skriva ‘vad som helst’

Men nu är Infochefen själv spårlöst borta meddelas via Dagens Media

Detta efter att Åsa rader blossade upp på Aftonbladets löp. Berghagen lär ha vaknat och skrivit ett öppet brev, så Ab tog genast bort spåren, så även Åsa, som inte bara nöjde sig med att ta bort det blogginlägget. Nej hon raderade hela bloggen och försvann.
Det verkar vara vanligt i ‘politiker’ världen att ta timeout och fly fältet.

Hon har tydligen åkt utomlands och gjort sig oanträffbar. Inte ens hennes chef, IOGT-NTOs förbundsordförande Sven-Olov Carlsson, har fått tag på henne. Ändå svarar han på frågan
”Kommer du att diskutera saken med henne?
– Vi har en fortlöpande dialog. Vi får se hur detta kommer att diskuteras. ”

Kommunikationsministern har gjort sig oanträffbar hur kan man då ha en dialog med henne?

Det är tur man inte är kändis och skapar rubriker!

Uppdatering:

En gång publicerat alltid publicerat. Det verkar som om inte ens chefredaktör Kalle Ljungkvist på Aftonblader.se, har någon större koll på vad som läggs ut på nätet. För Resumé förnekar han detta. Även om det var i form av ett telegram, så är det ändå publicerat.

Ett sök på sesam.se ger följande
sesam.jpg

Men länken leder till
telegramborta.jpg

Men en sökning på Google talar om att det var inlagt kl 11.51

absearch.jpg

I detta fall så tror jag mer på bloggare än Aftonbladet

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Läs något intressant

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~