Det skrämmer mig en aning. Visserligen har jag aldrig tyckt om Bildt som person, jag föredrar att läsa istället för att se och höra. Men ju mer jag hör och läser destå mer inser jag att detta är en man som anser sig värd vad som helst.

Bildt tycks inte ha någon som helst förståelse för att frågor ställs kring hans Vostok affärer. Jag bävar för att det granskas mer kring honom.
Redan i oktober försvarade han sina båda statsrådskolleger som använt svart arbetskraft. Det är skattesystemets fel att de har agerat som de gjort, sa han då.

Tv4 intervjun i söndags, visade på en man som inte tål något ifrågasättande. Men han tog ändå tillfället i akt att kalla till presskonferens idag. Även då var han otrevlig ja rent av oförskämd mot Tv4:as Ulf Kristoffersson. På kvällen har Carl Bildtvarit med med i SVT:s Aktuellt. Och även här blev stämningen infekterad, då Bildt anser att han svarat på alla frågor.

– Men varför ställer han då upp på intervjuer?

Vad händer nu? kommer Bildt att visa sin envishet och tysta ner alla frågor med sitt burdusa sätt eller kommer han måhända att få sådant tryck på sig att han avgår?

Vad händer då? Han har ju klart deklarerat att han inte sett något skäl till att avstå från pengarna.
Jag är övertygad att om han väljer att avgå så kommer han inte heller att se något skäl från att avstå avgångsvederlag för sin ministerpost.

Det kan kosta mer än det smakar för skattebetalarna om var och varannan minister skall avgå.

Sökord om: , , , , , , ,

Läs något intressant