Att se Bildt naken av manipulerade foton är inget man direkt drömmer om, annars är det många kända personer som brukar råka ut för att deras ansikten används på porrbilder.

Men enligt Tv4 Nyhetsmorgon, så har Expressen i papperstidningen idag, vad jag förmodar, i jakten på information kring Bildt upptäckt att Lundin Petrolium inte kostar något nytt styrelsefoto. Istället har man lånat Bildts kropp och satt på en annan styrelsemedlems huvud.
Enligt Nyhetsmorgon håller man nu på att försöka få ett uttalandefrån Bildt vad han tycker om att låna ut sin kropp. Expressen själv har däremot inte själva lagt ut nyheten, det har däremot SvD gjort nu, fast jag var före dem också🙂

Uppdatering: 11.30

Som jag misstänkte så höll Expressen på att gräva efter något smaskigt att skriva om bild. Man börjar med att påstå att Carl Bildt charmoffensiv och beröm senaste tiden inte lyckats blidka Lundin Petrolium utan jämför med oljebolagets tilltag med

Sovjetunionens diktator Josef Stalin nöjde sig inte med att avrätta sina medarbetare när han inte längre hade förtroende för dem. Han retuscherade också bort en efter en av politbyråmedlemmarna från gruppfotografierna.

Det låter mer som Expressen skyller retuscheringen på Bildt än fakta.

Via Aftonbladet, som nu också konstaterar tilltaget, meddelar han

– Han hälsar att det här är något som får stå för Lundin Petroleum, och i övrigt vill han inte kommentera saken

Andra bloggar om: , , , ,
Läs något intressant