Rätta mig om jag har fel, men visst finns det en sorts osynlig etik även i bloggosfären?

För mig hör det till att referera till källor, oavsett om det gäller media eller en bloggare. Men många människor förstår inte begreppen. Jag springer visserligen inte omkring och tackar i bloggarna. Istället omnämner jag källan i form av permalänkar och trackbackar .
Så gissa hur frustrerad jag är över att wordpress.com inte kan fixa till buggen att det inte går att trackbacka. Vissa kan det tydligen, så jag vill tro att det ligger i själva temamallarna. Men på det örat vill de inte lyssna.

Knuff och Nyligen och intressant är ställen jag besöker ofta. Förutom dessa platser är nog en RSS läsare A&O för att hålla sig någorlunda uppdaterad i det mesta kring bloggosfär och samhälle.
Det är klart att när man bloggar så vill man nå ut till människor och då gäller det tydligen att anmäla sig till olika topplistor som t.ex. Bloggtoppen vilken, är en av de som listar bloggar.
Men jag är realist, inte kommer jag att hamna på några topplistor, som Jonas Morian skriver om, men det är ju inte heller något jag efterstävar. Men jag bidrar gärna att intressanta bloggare får den kredit de förtjänar.

Jag är tacksam, när man läser inlägg från de mer kända bloggarna som tycks ha koll både på det ena och det andra. Det finns många jag skulle vilja tacka för att de skriver lite begripligt om nyheter men jag kan inte hänvisa till alla.

Men jag vill ändå passa på att tacka Beta Alfa, för att i ett inlägg, guidade mig bra över nyheterna i Knuff och han har dessutom skrivit utförligt om nya Bloggportalen, Vilket inte ens Sigge har gjort, men å andra sidan är det ingen som vet när den verkligen slår upp portarna. Nyår har redan passerat så det verkar inte vara någon nämnvärd prioritet.

Till er okunniga bloggare, så skulle jag vilja ge tipset, ta lärdom från den stora bloggvärlden. De finns mängder av rikedom där ute i form av ett evigt nytt lärande.

Andra skriver intressant om , , , , , , , , .