Det är märkligt hur turerna går kring politiker bluffarna. Det känns som en sann katt och råtta lek, helst nu på slutet så har det varit mycket hink och spade, du får inte leka med mig mellan rött och blått.

Ja jag är nämligen av den uppfattningen att det ligger politiska intressen i skandalerna som lägligt ploppar upp, varannan gång rött varannan gång blått.
Vem som gräver eller tipsar skall jag låta vara osagt. Men jag tycker det börjar bli mer än tröttsamt, för det leder sällan till några kännbara represalier oavsett vad som sagts, gjorts eller misskötts.

Ordet löpsedel, gör skäl för namnet, för nu är slingrar sig artiklarna mellan de olika medierna om att tidningen Riksdag och Departement änteligen funnit beviset om Freivalds inblandning av till krisen kring Muhammedteckningarna. RoD har som många andra tidigare försökt utan reslutat att finna det misstänkta brevet. Men nu är det funnit och det rapporteras vida omkring. Expressen, DN, SvD och även Aftonbladet har slagit upp nyheten. Men är det egentligen någon nyhet? Var vi inte alla lite var till mans ganska övertygad om att hon hade gjort ännu en tabbe i sin politiska karriär?

– Bästa botemedlet mot det har vi fått lära oss är att ta timeout eller avgå, så tystnar allt ganska snart. Så vad är vitsen med att återigen blossa upp detta?
Kommer hon att bli åtalad eller straffad på något sätt för att hon uppenbart ljugit? – Nej, just ja, i politikervärlden ljuger man inte, man har bara undanflykter och omständigheter som anledning till sina brister.
Som sagt, jag vet inte vilken färgtillhörighet journalisten har, som kom på detta scoop. Det enda som framgår är att det är undertecknat av Nils Funcke, med mailadress Staffan Thulin på Riksdagen

”Riksdagen är administrativ huvudman för tidningen, men har inget inflytande över tidningens innehåll.”
Hm, ja det kanske är en röd-blå röra i utgivningsansvaret, vad vet jag.

Andra bloggar intressant om: , , , ,