Nya studier visar att kvinnlig tandvärk och käksmärta kan vara signaler på hjärtinfarkt.

”Kardiologer och tandläkare som Annika Isberg, käkledsforskare och professor i odontologisk radiologi vid Umeå universitet, har kommit fram till att tandläkare ibland letar på fel ställe ”

– Man brukar säga att munnen är kroppens spegel, säger Annika Isberg.

Det har jag inte hört talas om, däremot är ögonen själens spegel. Oavsett vilket är det förvånansvärt att det bara är inom alternativmedicin som man använder sig av irisdiagnostik, ja för den delen alternativa behandlings metoder över huvud taget.
Jag kom i slutet av 90-talet i kontakt med en riktig ‘mirakel’ gubbe. Genom zonterapi så berättade han det mesta om mitt hälsotillstånd, saker jag redan visste men även nytt som på så sätt fick sig ett samband med min hälsa.
Problemet man stöter på är att sjukvården vägrar att finna sig i diagnoser eller behandlingar som inkräktar på traditionellt synsätt.

Så är det kostigt att människor inte blir botade eller grundproblemet upptäcks? Jag kan inte gärna gå till sjukvården och säga jag har värk i käken, jag har nog en begynnande hjärtinfarkt.
Inte heller skulle sjukvården tro mig om jag kommer in och säger min läkare säger att jag behöver vård för jag har kärlkramp eller hjärtinfarkt.

Jag vet gången hur den är, har jag käkvärk eller spända nackmuskler, så gnisslar jag tänder i sömnen, lösning bettskena. Naturligtvis blir frågan såväl hos tandläkare som sjukvård, har du problem, psykisk oro eller depression ?

Jag kan ha hur många symtomer som helst, men ingen har tid eller lust att ta reda på grundproblematiken och har man då som jag funktionshinder bl.a. i immunsystemet, så är det ingen som bryr sig om något utan konstaterar, det hör till.

Jag blir inte ett dugg friskare i den traditionella sjukvården och inte har jag råd till alternativbehandlingar. Valfrihet i vården, vad är det? Man får vara glad om man ens får en läkartid.

Är det konstigt att det blivit en fördubbling av kostnaderna för depression?

-Nej, inte om man tänker logiskt. Vad kom först hönan eller ägget?

(källa SvD)

Andra bloggar intressant om: , , , , , ,