Härom dagen tänkte jag skriva om ämnet melodifestivalen, varför det varje år tycks bli en masshysteri när det väl närmar sig. Även på blogstafetten kom ämnet upp och kulturbloggen fick ämnet Varför är svenskar så fixerade vid melodifestivalen Själv fick jag det mer statistiskt omätbara ämnet Änglar finns dom?

Idag överträffar kvällstidningarna varandra, med all tänkbar information om kring i mitt tycke onödigt vetande. Huvudnyheten på Expressen är ”Bara två har Globen-klass”, hrm, jag trodde det var i större sammanhang än Globen man skulle platsa. Naturligtvis rapporterar man också om Luuks svordomsattack, vad finns det för intresse i det? Mer än då möjligtvis för den där politikern i Ljusdal som ville förbjuda svordomar och könsord. Sen rapporterar man förstås om att Svt varnar för röstkaos och får du problem så hör av dig till Expressen ( kan de lösa problemet? ), men på svt:swebsida kan jag inget hitta om röstkaos.

Aftonbladet vill ju naturligtvis inte vara sämre än konkurrenten, jag kan inte ens räkna till alla sidor de skriver om Melodifestivalen. De var också smarta nog att dra in deltagarna till sin egen bloggportal. Även om jag måste säga att deltagarna har antingen inte haft tid eller om det är brist på intresse att skriva nämnvärt i sina bloggar. Aftonbladet utger sig också för att Sveriges bästa schlagerbevakning och det är inte för intet jag är benägen att hålla med när man checkar bevakningslistan. Även här ger man hård kritik mot Luuk, men det p.g.a att han stjäl föreställningen. Jo det är klart, det är många som vill ta del av kakan av ‘5 minuter i rampljuset’. Men saknar du något inlägg kring  melodifestivalen iAftonbladets sfär så kan du alltid gå in till Sesam, där finns en hel avdelning med länkar.

Här skulle jag kunna sitta och skriva hur länge som helst, men undrar lite för mig själv … Kommer jag att vara ensam på bloggen när klockan blir 20.00?

Andra bloggar intressant om: , , , , , ,