Idag, som många andra dagar hade jag bestämt mig för att inte sitta vid datorn utan göra andra saker som ligger efter. Skulle bara gå in och läsa tidningarna, samtidigt hade jag tv:n på i bakgrunden, det där programmet efter 10. Som gäst hade de Sofia Appelgren, hon med den omtalade salladsbaren. Själv har jag inte alls hängt med i det där. Men blev rätt ut sagt irriterad när jag hörde vad som sas. Ska man tvingas skriva på kollektivavtal om man inte ens har anställda som är med i facket? I det här fallet verkade det också som hon hade bättre villkor för sina anställda än vad avtalet säger.

Jag kan förstå att det behövs kollektivavtal för arbetsgivare det är lite si och så med, men anser inte att man skall tvingas att gå med, framför allt inte som småföretagare då det faktiskt är en kostnad förknippat med detta och småföretagare har det nog kämpigt ändå.
Det är lika sjukt som att tvångsansluta någon till en fackförening. Jag fattar fortfarande inte varför jag själv är medlem, för jag har då aldrig fått någon som helst hjälp från dem. Men det som retar mig mest är att det är så politiskt styrt. Är jag inte socialdemokrat så vill jag inte heller att facket ska stödja dem i valkampanjer etc.

Så istället för att läsa dagstidnigar så blev jag sittandes att leta och läsa om denna salladsbar och kollektivavtal på allehanda sidor. Har fortfarande inte läst dagstidningarna för av någon konstig anledning så kom jag in på något annat och den ena länken ledde till den andra och så även ämnena.

Nu ser jag på klockan att hela dagen gått och jag har ännu inte gjort något annat än läst och läst, sparat sidor hit och dit som ‘bra att ha’ eller gå igenom. Emellanåt är det någon som hojtat till och behöver hjälp med något bloggproblem, vilket jag inte är någon expert på utan måste läsa mig till själv många gånger.

Jag får tusen idéer och projekt som poppar upp i huvudet på mig när jag surfar runt, undra hur många saker som ligger på listan att lära sig eller behöver fixas. Hur jag än bär mig åt lyckas jag aldrig minska listan, däremot ökar den drastiskt. Inser att jag saknar struktur och diciplin och borde stänga av allt vad onlinetjänster och telefoner heter. Inte öppna varese blogg eller Rss läsare, än mindre läsa några tidningar om jag någon gång ska få något gjort.

Önskar jag kunde köpa mig lite tid, veckorna rasslar iväg och jag hinner helt enkelt inte med mig själv.

Andra bloggar om: , , , , ,